onsdag 6 juni 2007

Pojken i båten 3

Pojken tar sig för huvudet och börjar resa sig upp. Han sätter sig upp i jollen och tittar sig omkring.
"Var är jag?" säger han efter en liten stund.
"I Klint", säger Daniel.
"Klint?"
"Lilla Klint", säger Dilan.
Pojken tittar sig omkring igen.
"Jag måste ha somnat", säger han.
"Var kommer du ifrån?" undrar Dilan.
"Jag... jag bor vid havet. I ett hus. Jag var på väg till Långehamn. Fattar inte hur jag hamnade här. Men jag måste ha somnat."
"Var nog tur att du hamnade här och inte drev ut på havet", säger Daniel.
"Vilka är ni?" säger pojken.
"Jag heter Daniel,"
"Och jag heter Dilan".
"Vi bor här", säger Daniel.
"Vem är du?" säger Dilan.
"Jag heter Rikard."
"Men var bor du?" frågar Daniel. "I ett hus, säger du? Men varför skulle du till Långehamn?"

Inga kommentarer: